مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

 

پکن – چین می گوید مرحله بالایی موشک Long March 5B خود ، که ماژول اصلی ایستگاه فضایی خود را پرتاب کرده است ، بیشتر در هنگام ورود مجدد می سوزد ، که تهدید کمی برای مردم و املاک روی زمین نیست.

وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت مقامات چینی “اطلاعات مربوط به ورود مجدد موشک را که انتظار می رود آخر هفته باشد” به موقع ارائه می دهند.

وانگ گفت چین “توجه زیادی به ورود مجدد مرحله بالایی موشک به جو دارد.”

وانگ گفت: “تا آنجا که من فهمیدم ، این نوع موشک طراحی فنی خاصی را در پیش گرفته است و اکثر دستگاه ها در طی فرآیند ورود مجدد سوزانده و منهدم می شوند ، که بسیار بعید است به فعالیت های هواپیمایی و زمین آسیب برساند.” جلسه توجیهی منظم گفت.

بزرگترین قسمت موشک که به مدار اصلی اولین ایستگاه دائمی فضایی در چین پرتاب می شود ، انتظار می رود روز شنبه در مکانی نامعلوم به زمین بازگردد.

معمولاً مراحل موشک خارج شده بلافاصله پس از پرواز ، معمولاً بالاتر از آب ، دوباره وارد جو می شوند و به مدار نمی روند.

آژانس فضایی چین هنوز نگفته است که آیا مرحله اصلی موشک عظیم Long March 5B تحت کنترل است یا از کنترل خارج می شود.  در ماه مه گذشته ، یک موشک چینی دیگر بدون کنترل به اقیانوس اطلس در حوالی آفریقای غربی سقوط کرد.

روزنامه حزب کمونیست گلوبال تایمز گفت که ظاهر “نازک” آلیاژ آلومینیوم روی صحنه به راحتی در جو می سوزد و خطر بسیار دور برای انسان است.

وزارت دفاع آمریکا انتظار دارد مرحله موشکی روز شنبه روی زمین بیفتد.

پنتاگون روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: “در جایی که به آن برخورد خواهد شد” نمی توان ظرف چند ساعت پس از ورود مجدد تعیین کرد.

سخنگوی کاخ سفید ، جن پساکی روز چهارشنبه در جلسه توجیهی گفت که فرماندهی فضایی ایالات متحده “از محل موشک چینی” مطلع و ردیابی کرده است.

شرکت هوافضا  غیر انتفاعی انتظار دارد لاشه پس از عبور از شهرهای شرقی ایالات متحده به اقیانوس آرام نزدیک خط استوا برخورد کند.  مدار آن بخشی از این سیاره از نیوزیلند تا نیوفاندلند را پوشش می دهد.

موشک Long March 5B ماژول اصلی Tianhe یا هارمونی سلطنتی را در تاریخ 29 آوریل به مدار زمین پرتاب کرد.  چین 10 پرتاب دیگر برای پرتاب قسمتهای اضافی ایستگاه فضایی به مدار در نظر گرفته است.

مرحله تقریباً 30 متری از بزرگترین بقایای فضایی است که روی زمین می بارد.

موشک 18 تنی که در ماه مه گذشته سقوط کرد ، سنگین ترین آوارهایی بود که به طور غیرقابل کنترل از ایستگاه فضایی سالیوت 7 شوروی سابق در سال 1991 سقوط کرد.

اولین ایستگاه فضایی چین ، تیانگونگ -۱ ، پس از تأیید کنترل کنترل پکن توسط پکن در سال 2016 در اقیانوس آرام سقوط کرد.  در سال 2019 ، آژانس فضایی در حال تخریب دومین ایستگاه Tiangong-2 خود در جو است.

در ماه مارس ، بقایای موشک Falcon 9 که توسط شرکت فضایی ایالات متحده SpaceX شلیک شد ، در واشنگتن و در سواحل اورگان به زمین افتاد.

  • عرفان مسعودی پوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی