مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

 

در سراسر جهان ، صنعت اتومبیل های الکتریکی شروع به افزایش کرده است – اما در حالی که بسیاری از تغییر سوخت های فسیلی استقبال می کنند ، برخی از آنها هشدارهایی را در مورد خطرات احتمالی زیست محیطی ایجاد می کنند.

در ماه های اخیر ، جنرال موتورز اعلام کرده است که تا سال 2035 کاملاً برقی خواهد بود.  فورد یک مدل کاملاً الکتریکی از وانت F-150 خود را که پرفروش ترین خودرو در آمریکای شمالی است اعلام کرد.  و خودروسازان از فولکس واگن تا ولوو طرح تولید فقط خودروهای برقی را ترسیم کرده اند.

در ماه آوریل ، دولت رئیس جمهور آمریکا جو بایدن 174 میلیارد دلار برای حمایت از صنعت اتومبیل الکتریکی و حتی هزینه کرد یک F-150 تمام برقی را برای چرخش گرفت.

طبق آژانس بین المللی محیط زیست (IEA) ، فروش جهانی اتومبیل های برقی از 20 هزار در سال 2010 به 4.79 میلیون در سال 2019 افزایش یافته است.

در کانادا ، وسایل نقلیه با انتشار صفر 3.5٪ از کل تعداد وسایل نقلیه جدید ثبت شده در سه ماه آخر سال 2020 را تشکیل می دهد ، فقط در آن سه ماه بیش از 54000 دستگاه ثبت شده است.

استیو ماتیاس ، رئیس Long Point First Nation در کبک می گوید که جامعه وی نگرانی های جدی زیست محیطی در مورد استخراج لیتیوم در منطقه آنها دارد. (ارائه شده توسط استیو ماتیاس)

البته منظور از میلیون ها اتومبیل برقی جدید میلیون ها باتری ساخته شده از فلزات از جمله لیتیوم ، نیکل و کبالت است.

کانادا از نظر این مواد معدنی غنی است ، بنابراین بسیاری از صنایع معدنی و تولیدی پتانسیل اقتصادی زیادی را مشاهده می کنند.  اما چندین گروه از جمله Long Point First Nation می خواهند ترمز بگیرند.

در اوایل این ماه ، First Nation رسماً از دولت کبک درخواست کرد تا حقوق استخراج در استخراج سایونا استرالیا را که در حال بررسی لیتیوم در قلمرو سنتی Long Point بود ، متوقف کند.

رئیس استیو ماتیاس می گوید که عملیات برای مناطقی که در کارهای سنتی مانند شکار و ماهیگیری استفاده می شود ، ارائه می شود.  ساکنان در جلسه اطلاعات اخیر در مورد آلودگی احتمالی آب ناشی از زباله های معدن ابراز نگرانی کرده اند

ماتیاس گفت: “آنها همیشه به ما می گویند ، بیایید ابتدا توسعه پیدا کنیم و بعداً با آن مقابله کنیم.” چه ، به خاطر خدا.

“و بزرگان ما همیشه به ما می گویند ،” آنها را باور نکن ، زیرا هرگز بعداً پیش نمی آید. “

ماتیاس می گوید برای اینکه لانگ پوینت از این معدن پشتیبانی کند ، صنعت و دولت باید ثابت کنند که “هیچ تأثیری در شیوه زندگی سنتی ما ندارد” و اولین ملت نیاز به یک مطالعه مستقل برای ارزیابی خسارت احتمالی دارد.

“بهره برداری از تولید مواد معدنی برای تولید این باتری های لیتیوم ، چقدر برای محیط زیست مضر است؟”  او گفت.

“آیا ما حاضریم فقط به خاطر اتومبیل های برقی این را فدا کنیم؟ مطمئن نیستم که این کار درستی باشد.”

ماتیاس می گوید که عملیات استخراج برای مناطقی که مردم درگیر کارهای سنتی مانند شکار و ماهیگیری هستند از جمله در نزدیکی لاک سیمارد ارائه می شود. (ارائه شده توسط استیو ماتیاس)

در بیانیه ایمیل به چه ، به خاطر خداسایونا کبک گفت که “بدون پشتیبانی لازم از Long Point First Nation و سایر سهامداران اصلی ، هیچ فعالیتی در Tansim انجام نخواهد داد.”

در بیانیه اضافه شده است که پروژه های لیتیوم Sayona Québec باتری های باتری را به صنعت برق در آمریکای شمالی می رساند ، که به نوبه خود به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.

“ما برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن زیست محیطی و اقتصادی برای جامعه به مشورت نزدیک ادامه خواهیم داد.”

“ما به مواد اولیه نیاز خواهیم داشت”

جوانا کیریازیس ، مشاور ارشد سیاست در Clean Energy Canada ، اذعان می کند که انگیزه برق رسانی با مبادلات زیست محیطی همراه است.

کیریازیس به گفت: “چه پنل های خورشیدی و توربین های بادی باشد ، چه اتومبیل های الکتریکی و باتری های آنها ، ما برای تأمین انرژی این فن آوری ها به مواد اولیه احتیاج داریم ، این بدان معناست که حداقل در کوتاه مدت ، کمی بیشتر استخراج می شود”. چه ، به خاطر خدا به میزبانی لورا لینچ.

Project Arrow می تواند به اولین اتومبیل مفهومی الکتریکی تمام کانادایی منجر شود.  با کلیک کردن روی دکمه پخش در بالا ، بیشتر در این باره بشنوید.  (ارائه شده توسط APMA)

وی ضمن انجام این کار با مسئولیت پذیری ، اظهار داشت که کانادا می تواند به یک بازیگر اصلی در صنعت باتری تبدیل شود و مزایای آن می تواند از مضرات آن بیشتر باشد.

این بدان معنی است که عملیات استخراج را در صورت امکان ، مشارکت جوامع محلی در توسعه و مالکیت پروژه و پشتیبانی از بازیافت باتری ، الکترونیک کنید.

کیریازیس گفت: “کانادا طی 20 سال گذشته روند نزولی در بخش خودروی ما را شاهد بوده است – اما سرمایه گذاری های اخیر برای آوردن تولید EV از موتورهای فورد ، جنرال موتورز و حتی Stellantis نقطه درخشان را در افق نشان می دهد.”

وی گفت ، نکته اصلی ساخت زنجیره تأمین باتری ساخت کانادا است ، در غیر این صورت کشور در معرض گرد و غبار قرار دارد.

“ممکن است مشاغل اتومبیل را از دست بدهیم. ممکن است فرصت استفاده از این شرکتهای پیشرو در زمینه فناوری پاک مانند شرکتهای بازیافت باتری را از دست بدهیم. و ممکن است این مشاغل را به کشورهای دیگر از دست بدهیم.”

“لعنت خیلی باهوش تر”

شرکت هایی مانند شرکت نوپای Summit Nanotech مستقر در کلگری در حال تجارت هستند و تأثیر تولید لیتیوم را کاهش می دهند.

در طول تعطیلات در تبت ، آماندا هال ، زمین شناس و بنیانگذار شرکت ، مردم محلی را مشاهده کرد که از مناطق نمکی لیتیوم استخراج می کنند ، که به او ایده می دهد: آب نمک را از زمین بیرون بکشید ، لیتیوم را بردارید و سپس آب نمک را برگردانید.

زمین شناس آماندا هال بنیانگذار و مدیر عامل Summit Nanotech مستقر در کلگری است که لیتیوم را از آب نمک استخراج می کند. (ارائه شده توسط تالار آماندا)

“ما زباله بسیار کمتری ایجاد می کنیم ، از آب شیرین استفاده نمی کنیم ، 26 برابر مساحت استفاده از زمین را کاهش می دهیم [and] هال ، که یک طرح آزمایشی را در شیلی راه اندازی کرده و امیدوار است سرانجام این فن آوری را وارد کانادا کند ، گفت:

وی افزود: “روند کار بسیار هوشمندانه تر است. و علاوه بر این ، همه چیز مقرون به صرفه تر است.”

“ما از همان حجم آب نمک دو برابر لیتیوم دریافت می کنیم.”

“ما می توانیم به آنجا برسیم”

سرانجام ، این میلیون ها باتری EV از بین می روند ، که این یک خطر دیگر برای محیط زیست است – اما ژان کریستف لمبرت امیدوار است که صنعت را به سمت دیگری سوق دهد.

مدیر توسعه تجارت بازیافت لیتیون کبک می گوید بیشتر باتری های قابل بازیافت قابل بازیافت هستند زیرا بسیار سنگین هستند – حدود 300-400 کیلوگرم – و اجزای آنها با ارزش هستند.

انتظار می رود باتری های ماشین الکتریکی در بازیافت Lithion در خارج از مونترال بازیافت شوند.  (ارائه شده توسط بازیافت لیتیون)

بیشتر باتری های قابل بازیافت شامل ذوب شدن هستند که باعث تولید گازهای گلخانه ای می شوند و فقط 40 تا 50 درصد مواد باتری را بازیابی می کنند.

لامبرت توضیح داد ، ذوب شدن همچنین باعث تغییر فلزات می شود که نمی توان از آنها برای ساخت باتری بیشتر استفاده کرد.  در عوض ، از نیکل و کبالت برای ساخت آلیاژ استفاده می شود ، در حالی که لیتیوم و الکترولیت ها از بین می روند.

لیتیون از هیدرومتالورژی استفاده می کند ، یک فرآیند شیمیایی که در آن 95 of مواد ، از جمله لیتیوم ، بازیابی می شود.  این فرآیند همچنین کیفیت مواد را حفظ می کند تا بتوان از آنها برای تولید باتری بیشتر و کاهش نیاز به فلزات جدید استفاده کرد.

لمبرت گفت: “ما به عنوان یک جامعه بسیار سخت تلاش می کنیم تا این مواد معدنی را از زیر خاک بیرون بیاوریم که ارسال آنها به محل های دفن زباله فقط در یک عمر توهین آمیز است.”

ژان کریستف لمبرت می گوید: بازیافت Lithion راهی کارآمدتر و سازگار با محیط زیست برای بازیافت باتری های EV پیدا کرده است. (ارائه شده توسط ژان کریستف لمبرت)

در ماه مارس ، هیوندای کانادا توافق نامه ای را برای بازیابی و بازیافت برخی از باتری های EV خود با لیتیون اعلام کرد.

لمبرت اذعان می کند که حفاری بر محیط زیست تأثیر می گذارد و قبل از اینکه بازیافت سازگار با محیط زیست در یک سطح بزرگ تجاری قرار گیرد ، مهندسی و فرآیندهای جدید صنعتی مورد نیاز است.

لمبرت گفت: “این مدت زمان زیادی طول خواهد کشید و متأسفانه استخراج منبع اصلی مواد برای دهه ها خواهد بود.”

“اما در برخی موارد ما می توانیم به آنجا برسیم. من فکر می کنم صنعت به طور کلی باید به اینجا برود.”

نوشته شده توسط جنیفر ون اورا.  تهیه شده توسط سرنا رنر.

  • عرفان مسعودی پوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی