مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

 

پکن – ناوگان 60 فروند هواپیمای بدون سرنشین در شهر گوانگژو در جنوب چین مستقر است تا مردم را در خانه نگه دارد و به مردم یادآوری کند که ماسک بزنند.

چین موارد انتقال محلی COVID-19 را تا حد زیادی از بین برده است ، اما گوانگژو شاهد تشدید نوع دلتا عفونی تر ویروس است که در هند واقع شده است.

در 24 ساعت گذشته شش مورد جدید در گوانگژو گزارش شده است که تعداد شیوع آن را به بیش از 100 مورد افزایش داده است.

هواپیماهای بدون سرنشین پلیس دوربین هایی را حمل می کنند و به افرادی که در فضای باز جرات می کنند که با ماندن در داخل و خانه از آنها محافظت شود ، پیام می فرستند.

هواپیماهای بدون سرنشین پرنده به لایه متراکم نظارت از جمله تأییدیه های سلامتی تلفن همراه ، بررسی دما و قرنطینه برای افرادی که زندگی می کنند یا به مناطقی سفر می کنند که خطر عفونت زیاد است ، اضافه می شوند.

گونگژو چندین محله را منزوی کرد ، سفرهای خارج از شهر و حومه اطراف را محدود کرد و سالن های سینما و سایر مکان های سرگرمی داخلی را تعطیل کرد.

___

بیشتر در همه گیر:

– رئیس جمهور برزیل بولسونارو به دلیل از دست دادن ماسک در حین رالی موتور سواری جریمه شد

– فرمانداران ایالات متحده با تضعیف موارد ویروس ، دستورات نهایی اضطراری را وزن می کنند

– گروه های پشتیبانی از G7 برای پشتیبانی لجستیکی ، پول برای عکسبرداری برای محدود کردن گزینه ها ، تعطیلات در همه گیر جهانی تماس می گیرند

– شهردار مسکو برای برخی مشاغل یک هفته مرخصی صادر کرده و برای مقابله با عفونت های ویروس کرونا ، که در هفته گذشته بیش از دو برابر شده است ، برای بسیاری از مشاغل محدودیت ایجاد کرد.

– بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس اشاره کرد که کاهش برنامه ریزی شده بعدی ویروس کرونا در انگلیس به دلیل گسترش نوع دلتا ، که برای اولین بار در هند شناسایی شد ، به تأخیر می افتد.

___

– بیشتر در مورد پوشش همه گیر AP در https://apnews.com/hub/coronavirus-pandemic و https://apnews.com/hub/coronavirus-vaccine دنبال کنید

___

در اینجا هر چیز دیگری اتفاق می افتد:

سائوپائولو – رئیس جمهور برزیل ، ژائر بولسونارو روز شنبه جمعیتی از موتورسواران را در خیابانهای سائوپائولو هدایت کرد و به دلیل عدم ماسک پوشیدن جریمه نقدی دریافت کرد.

سرویس مطبوعاتی ایالت سائوپائولو گفت جریمه نقدی – معادل حدود 110 دلار – به دلیل نقض قاعده ای که برای ماسک در ملا public عام از ماه مه سال 2020 لازم است اعمال می شود.

دفتر بولسونارو بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.  بولسونارو که سال گذشته از نظر ویروس کرونا مثبت بود ، به دلیل نداشتن ماسک در هنگام تجمع با طرفداران در ماه مه در ایالت شمال شرقی مارانهو نیز جریمه شد.

رئیس جمهور محافظه کار موتور خود را به سمت جمعیت تکان داد و بعداً از یک کامیون صدا به کلاه ایمنی صحبت کرد ، اما عمدتا بدون ماسک بود.  آنها ضمن تأکید بر اینکه ماسکها برای کسانی که قبلاً واکسینه شده اند بی فایده است ، سلام و شعار می دادند ، ادعایی که اکثر کارشناسان بهداشت عمومی آن را مورد اختلاف قرار دادند.

واکسن ها در درجه اول برای محافظت از گیرندگان در برابر بیماری ، نه لزوماً در برابر عفونت ، در نظر گرفته شده اند.  اگرچه مطالعات نشان می دهد که بسیاری از واکسن ها باعث کاهش بار ویروسی و احتمال گسترش آن می شوند ، اما همه انواع کاملاً مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

طبق وزارت بهداشت ، کمتر از 12 درصد از جمعیت برزیل هر دو دوز واکسن COVID-19 را دریافت کرده اند.

___

فالموث ، انگلیس – متخصصان بهداشت عمومی و بشردوستانه خواستار پول ، افزایش تولید واکسن و پشتیبانی لجستیکی برای کمک به کشورهای در حال توسعه هستند که ویروس کرونا همچنان گسترده است.

آنها می گویند اگر امیدوارند که به بیماری همه گیر COVID-19 پایان دهند ، کشورهای ثروتمند باید بیش از اهدا واکسن های مازاد اقدام کنند.  در حالی که تقریبا نیمی از کل جمعیت G-7 حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند ، اما آمار جهانی کمتر از 13٪ است.  در آفریقا ، این تنها 2.2٪ است.

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون اظهار امیدواری کرد رهبران گروه هفت کشور در انگلیس دیدار کنند تا توافق کنند تا حداقل 1 میلیارد دوز واکسن به کشورهای فقیرتر ارائه دهند.  رهبران G7 همچنان به بحث در مورد سایر اشکال حمایت از واکسن می پردازند.

لیلی کاپرانی ، رئیس حمایت از واکسن COVID-19 برای یونیسف ، گفت: کشورهای ثروتمند باید نه تنها در برابر نوع دوستی ، بلکه همچنین برای محافظت از شهروندان خود به سرعت عمل کنند.  وی می گوید اگر ویروس مجاز به کنترل نشود ، ویروس همچنان جهش می یابد و منجر به انواع خطرناکتر می شود.

___

لندن – بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس اشاره کرد که کاهش برنامه ریزی شده بعدی محدودیت ویروس کرونا در انگلیس به دلیل گسترش نوع دلتا ، که برای اولین بار در هند شناسایی شد ، به تعویق می افتد.

در اجلاس سران گروه هفت در جنوب غربی انگلیس ، جانسون روز شنبه اعتراف کرد که در مورد اجازه برداشتن محدودیت های قانونی در روابط اجتماعی در 21 ژوئن بدبین تر شده است.  روز دوشنبه برای برنامه اعلام خواهد شد.

داده های دولت در روز شنبه 7،738 مورد جدید روزانه را نشان می دهد ، کمی کمتر از 8،125 مورد نسبت به روز گذشته ، بالاترین رقم یک روزه از 26 فوریه است.

دولت گفت که می خواهد هر فرد بالغ حداقل یک دوز واکسن را تا پایان ماه ژوئیه دریافت کند.  تاکنون ، حدود 62٪ از جمعیت انگلیس یک حمله داشته اند ، در حالی که حدود 44٪ از دو مورد ، این حمله را دارند.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

انگلیس تقریباً 128000 مورد مرگ مرتبط با ویروس کرونا را ثبت کرده است ، بیشتر از هر کشور اروپایی.

___

دالاس – بهبودی این شرکت هواپیمایی از بیماری همه گیر یک مرحله مهم را پشت سر گذاشت زیرا بیش از 2 میلیون نفر در جمعه جمعه برای اولین بار از اوایل مارس 2020 از طریق ایست های بازرسی در فرودگاه های ایالات متحده عبور کردند.

اداره امنیت حمل و نقل روز شنبه اعلام کرد که 2.03 میلیون مسافر روز جمعه در ایستگاه های بازرسی فرودگاه بررسی شده اند.  برای اولین بار در 15 ماه گذشته ، تعداد بررسی های امنیتی از 2 میلیون در یک روز عبور کرد.

از حدود فوریه به دلیل واکسیناسیون بیشتر آمریکایی ها علیه COVID-19 ، شرکت های هواپیمایی در حال افزایش بوده اند.  در ایالات متحده ، محدودیت های سفر ، مانند قرنطینه اجباری ، کاهش یافته است.

جمعیت روز جمعه در مقایسه با روز مشابه در سال 2019 فقط 74٪ از حجم بود. با توجه به TSA ، 2.03 میلیون نفر 1.5 میلیون مسافر بیشتر از روز مشابه سال گذشته بودند.

___

نیویورک – با کاهش موارد COVID-19 و افزایش واکسیناسیون ، فرمانداران ایالات متحده در حال تلاش برای پایان دادن به اعلامیه های اضطراری هستند.

بیش از نیم کشور در حال حاضر موارد اضطراری ویروس کرونا را برداشته اند.  اینها شامل کارولینای جنوبی و نیوهمپشایر است که هفته گذشته فرمانداران جمهوری خواه دستورات اضطراری خود را به پایان رساندند.  به زودی کشورهای بیشتری می توانند به این لیست بپیوندند.

فرماندار ماساچوست ، چارلی بیکر ، جمهوری خواه ، گفت که اعلام وضعیت اضطراری وی روز سه شنبه پایان می یابد.  این ایالت به مدت 15 ماه حالت اضطراری نامحدود داشت.  او سطح بالای واکسیناسیون را به دولت نسبت می دهد و به تغییر مبارزه با ویروس کرونا کمک می کند.

در بسیاری از کشورها ، اعلامیه های اضطراری معمولاً هر چند هفته یا چند ماه از زمان بروز بیماری همه گیر توسط مدیران تمدید می شوند.  جمهوری خواهان معمولاً برای پایان دادن به دستورات اضطراری فشار می آورند ، اما برخی از دموکرات ها نیز از اقدامات مشابه پشتیبانی می کنند.

___

پکن – به نظر می رسد بهترین دیپلمات های آمریکایی و چینی تبادل جدی دیگری داشته اند ، به گفته پکن این کشور به ایالات متحده گفته است که از مداخله در امور داخلی آن دست بردارد و آن را متهم به جستجوی سیاسی منشأ همه گیر COVID کند.

یانگ جیچی مشاور ارشد سیاست خارجی چین و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه روز جمعه با یک تماس تلفنی اختلافات گسترده ای را در تعدادی از مناطق بحث برانگیز از جمله محدودیت های آزادی در هنگ کنگ و بازداشت های گسترده مسلمانان در شمال غربی سین کیانگ نشان دادند.

یانگ گفت چین “به طور جدی نگران” داستانهای “پوچ” مبنی بر فرار ویروس از آزمایشگاه در شهر ووهان در مرکز چین است ، جایی که موارد برای اولین بار کشف شد.

ایالات متحده و دیگران چین را به عدم ارائه داده های خام و دسترسی به سایت هایی متهم می کنند که امکان بررسی عمیق تر در مورد محل ایجاد ویروس و نحوه انتشار آن را فراهم می کند.

___

دبی ، امارات متحده عربی – عربستان سعودی می گوید که به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا ، سفرهای زیارتی امسال به بیش از 60،000 نفر ، همه از پادشاهی ، محدود نخواهد شد.

این پادشاهی روز شنبه به خبرگزاری دولتی سعودی خود گفت.  وی برای تصمیم گیری به وزارت حج و عمره مراجعه کرد.  در آن آمده است که حج امسال ، که از اواسط ماه جولای آغاز می شود ، به سنین 18 تا 65 سال محدود می شود.  وزارت گفت که افراد درگیر باید واکسینه شوند.

هر ساله حداکثر 2 میلیون مسلمان به حج تمتع می پردازند ، زیارتی که از نظر جسمی طاقت فرسا و اغلب گران است و ممنانی از سراسر جهان را به خود جلب می کند.  حج ، که برای همه مسلمانان جسور و جسور لازم است یک بار در طول زندگی خود را ارائه دهند ، فرصتی برای پاک کردن گناهان گذشته و دستیابی به تواضع و وحدت بیشتر در میان مسلمانان تلقی می شود.

خاندان حاکم آل سعود در پادشاهی در این کشور نفت خیز از مکان های حج نظارت و محافظت می کنند.  عربستان سعودی ماهها مرزهای خود را بسته بود تا تلاش کند جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیرد.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این سازمان حدود 15.4 میلیون دوز واکسن برای جمعیتی بیش از 30 میلیون نفر تزریق کرده است.  این پادشاهی بیش از 462000 مورد تأیید شده و 7،500 مرگ تایید شده را گزارش کرده است.

  • عرفان مسعودی پوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی