مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

 

پزشکان بهبود بقا را در مردان مبتلا به سرطان پروستات پیشرفته از یک داروی تجربی که مستقیماً اشعه را به سلولهای تومور می رساند ، گزارش کرده اند.

اکنون تعداد کمی از این داروها تأیید شده اند ، اما این روش می تواند راهی جدید برای درمان بیماران مبتلا به سایر سرطان های سخت قابل دسترسی یا غیر قابل جراحی شود.

این مطالعه یک کلاس در حال ظهور پزشکی به نام رادیوداروها را آزمایش می کند ، داروهایی که تابش را مستقیماً به سلولهای سرطانی می رسانند.  دارو در این مورد مولکولی است که شامل دو قسمت است: ردیاب و محموله ای که سرطان را از بین می برد.

تریلیون ها از این مولکول ها سلول های سرطانی را تعقیب می کنند و به گیرنده های پروتئینی غشای سلول متصل می شوند.  محموله تابشی را منتشر می کند که در محدوده خود به سلولهای تومور برخورد می کند.

“شما می توانید تومورهایی را درمان کنید که نمی توانید ببینید.  هر کجا که دارو بتواند برود ، این دارو می تواند به سلول های تومور برسد. “

نتایج روز پنجشنبه توسط انجمن سرطان بالینی آمریکا قبل از نشست سالانه این آخر هفته منتشر شد.  بودجه این مطالعه توسط Novartis ، دارو ساز ، که قصد دارد در اواخر سال جاری در ایالات متحده و اروپا درخواست تأیید کند ، تأمین شد.

هنگامی که سرطان محدود به پروستات باشد ، می توان تابش را به بدن تابانده یا در گلوله ها کاشت.

اما این روش ها در سرطان پروستات پیشرفته تر به خوبی کار نمی کنند.  سالانه حدود 43000 مرد در ایالات متحده مبتلا به سرطان پروستات می شوند که گسترش یافته و دیگر به درمان انسداد هورمون پاسخ نمی دهد.

این مطالعه روش جدیدی برای درمان پرتودرمانی در چنین بیمارانی آزمایش می کند.

831 مرد مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات درگیر شدند.  به دو سوم داروی تشعشع داده شد و بقیه به عنوان یک گروه مقایسه خدمت کردند.  بیماران هر شش هفته و حداکثر شش بار دارو را به صورت داخل وریدی دریافت می کنند.

بعد از حدود دو سال ، کسانی که این دارو را دریافت کردند به طور متوسط ​​وضعیت بهتری داشتند.  این سرطان نزدیک به نه ماه در حالی که در مورد بقیه حدود سه ماه بود ، از بین رفت.  بقا نیز بهتر بود – حدود 15 ماه در مقایسه با 11 ماه.

دکتر لوری پیرس ، رئیس ASCO ، متخصص اشعه در دانشگاه میشیگان ، گفت که این سود زیاد به نظر نمی رسد ، اما “این بیماران فرصت های زیادی ندارند”.

رادیواکتیویته می تواند تولید سلولهای خونی را کاهش دهد ، که می تواند منجر به کم خونی و مشکلات لخته شدن در بیماران شود.  در این مطالعه ، 53٪ بیماران نسبت به 38٪ بیماران گروه مقایسه ، عوارض جانبی جدی داشتند.  هر دو گروه مجاز به دریافت سایر درمان ها بودند.

لین گفت: نتایج راه را برای تصویب دولت هموار می کند و علاقه به داروهای پرتوی را افزایش می دهد.

از دیگر مواردی که قبلاً استفاده شده است می توان به Lutathera Novartis برای نوع کمیاب سرطان معده و روده اشاره کرد.

و Xofigo بایر برای مردانی که سرطان پروستات به استخوان ها گسترش یافته است اما در جاهای دیگر گسترش نیافته است.  Xofigo مناطقی است که بدن در تلاش برای از بین بردن از دست دادن استخوان در اثر آسیب تومور است ، اما مستقیماً به سلولهای سرطانی پروستات در هر نقطه از بدن مورد هدف قرار نمی گیرد.

لین گفت: از آنجا که این داروی تجربی سلولهای تومور را هدف قرار می دهد ، “این اولین مورد برای سرطان پروستات است.”

دکتر چارلز کونوس ، که قبل از مراجعه به مرکز سرطان مارکی در دانشگاه کنتاکی ، بر روی استانداردهای تحقیقات رادیو دارویی در م Instituteسسه ملی سرطان ، در دهه آینده ، چنین داروهایی “تمرکز عمده در زمینه تحقیقات سرطان خواهد بود” ، گفت:  “این موج بزرگ بعدی پیشرفت درمانی خواهد بود.”

دکتر مری-الن تاپلین از انستیتوی سرطان دانا-فاربر در بوستون ، که بیماران را در این مطالعه و بررسی بررسی می کند ، گفت: “پتانسیل بالایی وجود دارد” با داروهایی که از نظر ملانوما و سرطان پستان ، لوزالمعده و سایر سرطان ها آزمایش می شوند. داده ها.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

دکتر مایکل موریس ، رهبر تحقیق ، از مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering در نیویورک گفت ، در مورد سرطان پروستات ، “این یک سری راهبردهای آینده است” ، از جمله در مراحل اولیه بیماری و همراه با سایر روش های درمانی.

___

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از وزارت آموزش علوم موسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

  • عرفان مسعودی پوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی