مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

مشتاق نیوز

بررسی خبر به صورت مشتاقانه

 

نهادهای نظارتی در اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقات ضد انحصاری مضاعفی را در مورد اینکه آیا فیس بوک با استفاده از داده ها برای رقابت ناعادلانه با سرویس های رقیب ، رقابت را در بازار تبلیغات طبقه بندی شده تحریف می کند ، آغاز کرده اند.

در همین حال ، مقامات آلمانی با استفاده از اختیارات بیشتر برای کنترل غول های دیجیتال ، تحقیقات جدیدی در مورد گوگل آغاز کرده اند.

کاوشگرهای متعدد نشان دهنده آخرین تشدید مقررات نظارتی اروپا در نبردشان برای به دست گرفتن سلطه شرکت های بزرگ فناوری ایالات متحده است.  تمرکز تحقیقات اتحادیه اروپا و انگلیس نگرانی های دیرینه را برجسته می کند که داده هایی را که شرکت ها با سیستم عامل های خود از مردم یا شرکت ها جمع می کنند برای برتری نسبت به رقبا که ممکن است شامل همان مشاغل باشد استفاده می شود.

مارگرت وستاگر ، معاون اجرایی کمیسیون اروپا مسئول سیاست های رقابت ، گفت: “فیس بوک داده های زیادی را در مورد فعالیت های کاربران شبکه اجتماعی خود و فراتر از آن جمع آوری می کند ، که به آن امکان می دهد گروه های خاصی از مشتریان را هدف قرار دهد.”

“ما به طور دقیق بررسی خواهیم کرد که آیا این داده ها به فیس بوک یک مزیت رقابتی نامناسب می دهند ، به ویژه در بخش تبلیغات آنلاین ، جایی که مردم هر روز کالا می خرند و می فروشند و همچنین فیس بوک با شرکت هایی که از آنها داده جمع می کند رقابت می کند.”

سازمان رقابت انگلستان در بیانیه ای اعلام کرد که تحقیق خود را برای بررسی اینکه آیا جمع آوری و استفاده از داده های فیس بوک به آن برتری غیرمنصفانه نسبت به رقبای ارائه داده طبقه بندی شده و خدمات دوستیابی آنلاین می دهد ، آغاز کرد.

فیس بوک گفت که “به همکاری کامل با تحقیقات ادامه خواهد داد تا ثابت کند که این موارد بدون شایستگی است.”

استفاده از داده های کنترل شده

در بیانیه این شرکت آمده است: Marketplace ، سرویس تبلیغات طبقه بندی شده محلی فیس بوک و Facebook Dating “حق انتخاب بیشتری به مردم می دهند و هر دو محصول در یک محیط کاملاً رقابتی با اپراتورهای بسیار بزرگ فعالیت می کنند.”

کمیته اجرایی اتحادیه اروپا ، بزرگترین نهاد ضد انحصاری اتحادیه اروپا ، در حال بررسی اطلاعاتی است که فیس بوک در مورد آنچه که مصرف کنندگان به آن علاقه مند هستند ، بر اساس چگونگی تبلیغ سایت های تبلیغاتی طبقه بندی شده توسط کاربران فیس بوک ، در نظر دارد.  کمیسیون نگران است که فیس بوک سپس از این داده ها برای سازگاری Marketplace برای به روزرسانی سایت های رقیب استفاده کند.

همچنین بررسی می کند که آیا نحوه تعبیه Marketplace در شبکه اجتماعی به مزیت فیس بوک در دسترسی به مشتری و حذف سایت های رقیب ، برخلاف قوانین رقابت اتحادیه اروپا منجر می شود.

نهاد کنترل انگلستان تحقیقات خود را انجام می دهد ، که شامل بررسی استفاده غیرمنصفانه از اطلاعات ورود به سیستم فیس بوک است.  این ویژگی به کاربران امکان می دهد با اعتبار فیس بوک خود به سایر وب سایت ها ، برنامه ها و سرویس ها دسترسی داشته باشند و این امر آن را به عنوان منبع بالقوه بزرگی از اطلاعات برای منافع کاربران در اختیار کاربران قرار می دهد.

آندره کوچلی ، مدیر اجرایی CMA ، در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت: “ما قصد داریم استفاده عمیق از داده های فیس بوک را بررسی کنیم تا ارزیابی کنیم که آیا شیوه های تجاری به آن یک مزیت ناعادلانه در بخش های دوستیابی آنلاین و طبقه بندی شده می دهد”.

تحقیقات در اتحادیه اروپا و انگلیس می تواند منجر به اتهام رسمی شود ، اما این مساله قطعی نیست.  رگولاتورها قدرت تحمیل حداکثر 10 درصد از درآمد سالانه شرکت را دارند که در مورد فیس بوک به میلیاردها دلار می رسد.

مرجع رقابت آلمان در حال بررسی این است که آیا News Showcase گوگل ، یک بستر صدور مجوز برای ناشران که پاییز سال گذشته راه اندازی شده است ، “شرایط نامعقول” را در قراردادهای ناشران اخبار شامل می شود یا خیر. (بابی ییپ / رویترز)

همچنین جمعه ، مرجع رقابت آلمان ، که اختیارات جدیدی را برای استفاده در شرکت های دیجیتال به دست آورده است ، آخرین تحقیقات خود را در مورد گوگل آغاز کرد.  سرویس کارتل فدرال یا Bundeskartellamt گفت که در حال بررسی این موضوع است که آیا News Showcase گوگل ، یک پلتفرم صدور مجوز برای ناشران که پاییز سال گذشته راه اندازی شد ، “شرایط نامعقول” را در قراردادهای ناشران اخبار گنجانده است.

دفتر فدرال همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا نتایج جستجو به نفع ناشرانی است که از این پلتفرم استفاده می کنند نسبت به دیگران که ثبت نام نکرده اند.

گوگل اولویت دادن به شرکای خبری را رد کرده و گفته است که با آژانس نظارت آلمان همکاری می کند.

غول های فناوری ایالات متحده در حال حاضر با افزایش کنترل در اروپا بر شیوه های تجاری خود روبرو هستند.  مقامات در بروکسل اپل را متهم به خفه کردن رقابت در پخش موسیقی ، آمازون را به استفاده از داده های خرده فروشان مستقل برای رقابت ناعادلانه با آنها با محصولات خود متهم کرده و به طور غیررسمی اقدامات گوگل را برای داده برای اهداف تبلیغاتی بررسی کردند.

  • عرفان مسعودی پوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی